Vážně díky všem šesti, co to četli do konce a dali hals v anketě. I když je to nerozhodně... Po víc než roce tady je mi jasné, že najít někoho na společné psaní je mimo realitu... A že si vlastně klidně dál můžu psát jen pro sebe a vyjde to prakticky nastejno...
Pokračování podle výsledků ankety se ukázalo jako ne zrovna dobrý nápad, takže to i tentokrát dopadne jako vždycky, příběh skončí vlastně dřív, než začne, což je hlavně moje chyba, ale psát musí člověka trochu bavit...
Jenom hra - Dívka z Národa BOJA – Pokud není první volbou
Dívka z Národa BOJA
V sluchátkách se znovu ozve ženský hlas: ″Zbývá představit čtvrtou dívku, která si vybrala pro nocleh lesní mýtinu. Tak, jako se od sebe liší jednotlivé části lesa, liší se i poslední dívka od ostatních a od tebe. Zatímco ty jsi usnula ve smíšeném lese, kde převažují osiky a jedle, s velmi hustým podrostem keřů, druhá dívka usnula v listnatém lese, kde převažují buky a duby, třetí dívka v lese jehličnatém s převahou borovic a smrků, kdežto poslední dívka usnula v té části lesa, která se dá označit jako lužní les s blaty. Rostou tu převážně topoly, vrby, lípy a olše. V té části lesa téměř nejsou cesty, možná proto se ubírá právě tudy, nebo do těchto končin možná jenom zabloudila. Jenže to po probuzení neví ani ona sama. Snad si i ona začne brzy vzpomínat.
Ta dívka pochází z Národa BOJA. Podle ostatních sice nejde o skutečný Národ, spíš o volné sdružení několika jazykem příbuzných kočovných kmenů ze společenstva skřetů. Společenstva, které teprve začíná vést usedlý způsob života. Víceméně. Protože se nechtějí jenom tak vzdát své svobody a připoutat se trvale k jednomu místu. Říkají totiž, že jejich domovem je celý širý svět. Proslavili se dobytím starověkého impéria, ale potom z něj odešli. BOJA-GHAR, jejich vlast, leží na sever od Mezihoří a je zdrojem obav všech sousedních zemí. Bojové jsou nechvalně známí hlavně jako nájezdníci, lupiči, vrazi, násilníci, únosci manželek… ten seznam by mohl dlouho pokračovat. A také jako tvrdohlaví pasáci stád dobytka, krav, ale většinou ovcí a koz. Potomci, zrození z jejich nájezdů jsou často pronásledováni. Stačí k tomu zrzavé vlasy, to je pro většinu obyvatel Mezihoří dostatečný důvod k nenávisti. Vždy je snazší svalovat své potíže na jiné. Jako příslušnice tohoto Národa musí v Mezihoří počítat s tím, že budí na jednu stranu respekt, ale i nenávist. A musí počítat také s tím, že čím blíž se dostaneš k centru Mezihoří, tím víc půjde od místních o touhu pomstít se za nájezdy jejích předků, ať už je zažili, nebo o nich ví už jen z doslechu. Touha po pomstě se totiž dokáže táhnout celými generacemi a napříč všemi Národy.
To, že jim ostatní národy dali jméno Skřeti, bylo hlavně pro jejich divokost, nespoutanost, živočišnost. Vzhledem se od ostatních národů příliš neliší. To, že si většina představuje skřety jako ohavné obludy, způsobil jednak strach, ale taky to, že Bojové nebojují jako pravidelná armáda. Využívají dokonalého maskování, dokáží splynout s okolím a pak překvapit protivníky. Ale nebojí se ani přímého střetnutí. Jen málokdo se jim odváží postavit v souboji jeden proti jednomu, dokonce ani v souboji jednoho proti jedné by nikdo neměl sázet na to, že v čestném souboji zkušený bojovník jiného Národa porazí bojovnici z Národa Boja. Samozřejmě, že může být poražena, ale nejen v Mezihoří se říká, že se to stane jen tehdy, pokud sama chce být poražena. Ať je důvodem, proč se tato dívka vydala přes blata cokoli, mohla by být pro příběh důležitá.
Možná byla tato noc chvílí, kdy jste se měly setkat, ale minuly jste se. Možná má osudem, nebo náhodou předurčeno setkat se jen s dívkou z Národa Eder, nebo Ibir. Ale proč bych ti o ní potom vyprávěla? Je víc než jen možné, že se spolu někdy setkáte. Ale bude záležet jen na tobě, v co se toto setkání vyvine. Může se snadno stát, že budete nepřáteli. Není snadné získat za spojence kohokoli z tohoto Národa. Ale pokud se to podaří, je to spojenectví navždy a je neocenitelné. Je jen na tobě, zda dáš na svoje pocity, vlastní zkušenosti s Trpaslíky, tedy pokud nějaké máš, na předsudky, které o nich mají všichni a nejvíc ti, kdo předsudky popírají. A nebo dokážeš dát i někomu z jiného Národa stejnou šanci, jakou bys chtěla mít sama? Šanci, aby tě brali takovou, jaká jsi. Nebo snad jaká bys chtěla být a proč jsi se vydala na svoji cestu? Kdo ví?″
Průvodkyně hrou se na chvíli odmlčí a na ploše monitoru se objevuje nápis, který sděluje: 'Toto jsou výchozí Schopnosti dívky z Národa BOJA: Fyzická síla 2, zdraví 2, ráznost 1, hbitost 3, vnímavost 1, vzrušení 2, chytrost 2, síla vůle 1, intuice 2, intriky 0.'
Ve sluchátkách se znovu ozve hlas Průvodkyně: ″Také tato dívka si po probuzení na nic nevzpomíná. Také jí jsem chtěla po probuzení poradit, aby si udělala pohodlí a na chvíli zavřela oči. Nadechla se, zadržela dech a pomalu vydechovala. Ale ona si poradit nenechala, hned spěchala uhasit svoji žízeň přímo ze studánky, nebo spíš prohlubně v trávě. Ale když uviděla svůj odraz na hladině, zastavila se a pozorovala tu neznámou dívku. Dívku s velkýma zelenýma očima, drobnými, ale krásně tvarovanými rty, čistou pletí a zrzavými vlasy, které jí neupravené splývají na ramena, vypadá jako lesní Víla, Divoženka nebo Rusalka. Jako by do tohoto lužního lesa, na tyto blata, patřila odjakživa. Když se ta dívka usmívá, je v tom úsměvu vábení a výzva.
IX.
Napadá tě, jestli bylo dobře, když sis vybral hrát jako dívka z Národa AMAR, ale už se stalo a vracet se, abys musel ten dlouhý úvod do HRY absolvovat znovu, to rozhodně nechceš. Ze svých úvah jsi vytržený Průvodkyní, která pokračuje svým podmanivým hlasem ve výkladu: "Ta dívka je zde nevítaným cizincem, alespoň pro většinu obyvatel Mezihoří. Možná proto tato dívka putuje raději mimo cesty a dává přednost samotě. Nebo se snad snaží před něčím, nebo někým, skrývat? Ani na to si po probuzení nedokáže vzpomenout. Ví jen to, že přišla od východu, z širých Plání. Nebo si to alespoň myslí, protože každý z Národa BOJA se v jejím věku má vydat na Pláně, vyhledat na nich Výzvu a jejím splněním složit Zkoušku. Pokud je tato její cesta Zkouškou, potom jí to dává smysl. Ale chce se jí ještě spát. Stačí se na chvíli natáhnout do trávy vedle studánky. Jen si ještě chvilku zdřímne, ale teprve potom, co nějak uhasí tu strašnou žízeň.
Ta dívka se na rozdíl od tebe a dalších dvou dívek, které v lesích nocovaly, cítí odpočatá, není unavená, ale má ohromnou žízeň. Musí se napít. Probere se, když jí dojde, že na hladině vidí svoji tvář. Kdo jiný by to taky mohl být? Nevěří v Magii, tedy ne v tu Magii v podobě čar a kleteb. Sklonila se ke studánce, aby se napila. Žízeň je obrovská, ale opatrnost jí už několikrát zachránila život. Voda ve studánce voní po rašelině, což je dobré znamení, rašelina vodu pročistí, i když je potom kyselejší. Vhodí do studánky tabletku z sušeného kořene rostliny ZINDAGÍ. Čerstvý je jedovatý, ale sušený má mezi Národem Boja pověst všeléku. Počká, až se tabletka rozpustí. Voda je chladivá, nakyslá a hořko-sladká. S každým douškem se jí tělem rozlévá teplo. Spolu s ním se probouzejí také její vzpomínky, ale jsou pořád jako v mlze. Ví, že je v lese, ale vůbec neví proč. A co je horší, vlastně ani neví, kým opravdu je. Nebo by možná bylo přesnější říct, že zatím ani neví, nebo nepřemýšlí o tom, kým chce být? A právě tím je prostě sama sebou?
X.
Také jí se úplně stejně, jako tobě a dalším dvěma dívkám, po uhašení žízně vybavily ty hodně zvláštní sny, které se jí zdály. Jako by se Les této noci rozhodl, že zamíchá nejen s jejím osudem, ale i s osudy všech ostatních, kdo v něm stráví tuto noc, pomyslela si v jednu chvíli. Skřeti totiž věří, že každá jednotlivá Živoucí Bytost má určitou moc, ale že ta moc se násobí tím, čím většího celku je ta Živoucí Bytost součástí. Takže Les má vždy větší moc, než jakýkoli Strom, i kdyby byl ten strom tím nejposvátnějším na tomto světě. Za Živoucí Bytosti nepovažují jen sebe, nebo Elfy, Trpaslíky a další, všechna Zvířata nebo Rostliny, ale třeba i Hory a Kameny. Jediné, co jí z prvního snu utkvělo v paměti bylo to, že se v něm ocitla v jakémsi podivném světě, kde ale byla chlapcem. Skřeti sice věří v Prvotní Bytosti, ale nespoléhají se na jejich pomoc. Jen je žádají o radu prostřednictvím snů, ale ve výkladu významu snů si ponechávají velkou volnost. I ona věří, že sny jsou původem všech myšlenek a věcí, které se dějí ve skutečném světě. Zdály se jí ještě čtyři další sny, stejné jako tobě. A i když i z nich si pamatuje jenom útržky, ví, že jeden z těch čtyř snů vyjadřoval její skutečnou osobnost. V prvním snu byla i ona Herečkou, v druhém Sirotkem, ve třetím Šlechtičnou a ve čtvrtém Tulačkou. Kým ale ta dívka opravdu je? (Pokud jsi ty Herečkou, potom pro ni mohl být správným snem jen jeden ze tří zbývajících snů...)
Herečka (Tato možnost není dostupná)
Stručně řečeno, měla v tom snu klidnou minulost a víceméně dobré vzpomínky. Je ale vážně ta dívka, která si už přivykla na pohodlí života v těch lepších čtvrtích města, která sní především o slávě na divadelních prknech a obdivu? V tom snu to ale chtěla a to přímo zoufale. Za jakoukoli cenu. Její tvůrčí duch byl silný, odhodlaný, cílevědomý a alespoň základy herectví už měla zvládnuté. Její osobnost v tomto snu byla veselá, novým věcem otevřená, zvědavá a také hravá.
Sirotek (Tato možnost není dostupná)
Stručně řečeno, měla v tom snu minulost plnou bolesti, smutku a ztrát, kvůli kterým ji stále pronásledovaly noční můry. Všechno dobré, co bylo v jejím životě, to bylo zničeno během jednoho jediného dne. Spoustu lidí by něco takového zlomilo. Ale jí ne. Přežila to a nehodlala se jenom tak vzdát. Naučila se velmi dobře řeči Lidí, Trpaslíků i Skřetů, což jí dává výhodu v oblasti obchodu a smlouvání. Její osobnost v tomto snu byla opatrná, uzavřená, nedůvěřivá a rozvážná.
Šlechtična
Stručně řečeno, měla v tom snu komplikovanou minulost. A proto se rozhodla za sebou spálit všechny mosty. Její starý rod se jí také zřekl. Pravděpodobně navždy. Nehodlala ale jen tiše přijímat rány osudu, ale rozhodla se vracet jeho údery vším, co má. Vyzná se v etiketě, zákonitostech, vztazích a zvycích ve vyšší společnosti. A také ví celkem dost o politice a historii. Její osobnost v tomto snu byla arogantní, sebevědomá, cynická, ale především velmi odhodlaná.
Tulačka
Stručně řečeno, měla v tomto snu těžkou minulost, vyrostla totiž v těch nejchudších čtvrtích města. Že tam dokázala přežít, to o tom, kým je, už samo o sobě hodně vypovídá. Viděla a zažila tam věci, které nepochopí, kdo je nezažil. Ví jak přežít v brutálním bludišti městských ulic, jak krást, aniž by ji někdo chytil, kde může dobře prodat svoji kořist. Neumí dobře číst ani psát, ale kdo to k čemu potřebuje? Její osobnost v tomto snu byla hrubá, impulzivní, mazaná a vytrvalá.
Čtvrtá dívka si už vzpomíná, ke kterému z Národů patří. Také už ví, že se Národ BOJA usadil v kraji za bažinami, které jejich novou vlast chrání stejně dobře, jako Hraniční Hory chrání Mezihoří, kterému Skřeti říkají DOLINA. Jméno tohoto Národa prý vzniklo z pokřiku "BOJA!", který si ostatní Národy vykládají ve významu ″BOJ!″. Boja je také kvašený alkoholický nápoj podobný pivu, s takovou hořkostí, která jej činí pro ostatní nepoživatelným. Příslušníci tohoto národa se mezi sebou zdraví pozdravem "NAJUNG-E BOJA!" kde NAJUNG znamená POZDĚJI, E je částice a BOJA pochází ze slovesa BODA, což znamená VIDĚT. ″NAJUNG-E BOJA BOJA!″ je doslovně přeloženo pozvání na pivo, ale znamená spíš něco jako ″NĚKDY PŘÍŠTĚ!″ a může to mít i zlověstný význam. Národ BOJA věří, že jen ti, kdo padnou v bitvě, se nemusejí vracet na tento svět, ale zasednou se svými předky i nepřáteli k hodokvasu u Kulatého Stolu GOL-MEK, jak říkají Nebeskému Prstenu. Smrt v boji proto berou za jedinou čestnou. Tedy alespoň většinou. Ale ta dívka ví jistě hlavně jednu věc, že se může spoléhat jen sama na sebe."
XI.
Anketa
Diskusní téma: Jenom hra - Dívka z Národa BOJA – Pokud není první volbou
Datum: 14.11.2024